Stacja grupy TVN zyskowniejsza. Niebawem zniknie z telewizji naziemnej

Spółka Green Content nadająca kanał Metro w 2024 roku nieznacznie zwiększyła przychody, a przy spadku kosztów operacyjnych o 7,5 proc. zarobiła na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Stacja grupy TVN zyskowniejsza. Niebawem zniknie z telewizji naziemnej

Green Content wypracowała w 2024 roku 18,85 mln zł przychodów, o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowana większość pochodzi od TVN Media, który jako broker reklamowy obsługuje stację Metro. W ub.r. wyniosły one 18,14 mln zł, a rok wcześniej – 17,94 mln.

Z kolei wpływy od TVN poszły w dół rok do roku z 1,16 mln do 704 tys. zł, a te od Discovery Communications Europe – ze 156 do 1 tys. zł.

Działalność operacyjna Green Content kosztowała w ub.r. 18,33 mln zł, po spadku r/r o 7,5 proc. z 19,82 mln. Wydatki na usługi obce zmalały z 19,21 do 17,65 mln zł, a suma podatków i opłat zwiększyła się z 489 do 573 tys.

Nadawca Metra z kolejnym zyskiem

Koszty wobec innych spółek z Warner Bros. Discovery zmniejszyły się z 11,56 do 6,74 mln zł. Nakłady wobec TVN spadły z 9,82 do 3,66 mln zł, a wobec Discovery Communications Europe – 1,45 do 1,32 mln.

Rentowność operacyjna nadawcy Metra poszła w górę z 330 tys. zł straty do 523 tys. zysku, a przy spadku przychodów finansowych (głównie z odsetek) z 1,21 mln do 481 tys. zł i 801 tys. zł ujemnych kosztów podatku dochodowego zysk netto wzrósł z 877 tys. do 1,81 mln zł.

Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat. Na koniec 2024 roku kapitały własne spółki wynosiły 11,62 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 9,82 mln.

O przeznaczeniu zysku netto z ub.r. decydował już TVN, który w kwietniu br. przejął od siostrzanej spółki Discovery Polska 100 proc udziałów Green Content, płacąc 10,33 mln zł.

Green Content czeka jeszcze jedna ważna zmiana: pod koniec grudnia br. Metro zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej, ponieważ nadawca przed rokiem nie zdecydował się w wyznaczonym terminie zawnioskować o przedłużenie koncesji naziemnej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu